ABN AMRO is per 1 januari 2015 Partner van de Toekomst. De overeenkomst met Ajax heeft een looptijd ABN AMROvan drieënhalf jaar, tot en met 30 juni 2018. ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Daarnaast wordt de naam ABN AMRO prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst. De bank zal tevens maatschappelijk partner van Ajax worden.

De vaste vergoeding van de overeenkomst bedraagt gemiddeld € 2.550.000,- per jaar. Daarnaast is een variabel deel van maximaal € 300.000,- per jaar afgesproken.

Edwin van der Sar, Directeur Marketing van Ajax: ,,ABN AMRO wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren. Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN AMRO hoofdsponsor was. Ajax en ABN AMRO kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken.”

Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring van ABN AMRO: ,,De jeugdopleiding van Ajax is een begrip in de internationale voetbalwereld. We zijn er trots op dat de naam ABN AMRO aan de Toekomst wordt verbonden. Dit partnership past perfect bij het sponsorbeleid van ABN AMRO, waarin talentontwikkeling en het bouwen van maatschappelijke partnerships centraal staan.”

ABN AMRO Group N.V. is een Nederlandse bankgroep, opgericht tijdens de kredietcrisis door samenvoeging van de Nederlandse takken van het voormalige Fortis en ABN AMRO. Eind 2013 had de bank circa 7 miljoen klanten en 22.289 medewerkers. Voorzitter van de Raad van Bestuur is Gerrit Zalm. De Staat der Nederlanden is via de Stichting administratiekantoor beheer financiële instellingen (NLFI) vrijwel volledig eigenaar van het bedrijf. In augustus 2013 heeft de Nederlandse regering het principebesluit genomen dat ABN AMRO Group N.V. op termijn teruggaat naar de markt, waarbij een beursgang de beste optie is. Eind 2014 bepaalt de Nederlandse regering of aan de voorwaarden van een beursgang is voldaan. Als dit het geval is, vindt de beursgang mogelijk in 2015 plaats.

De eerste grote shirtsponsor van de club was het Japanse elektronicaconcern TDK (1982/1983-1990/1991). Daarna was de bank ABN AMRO zeventien jaar lang sponsor. De huidige hoofdsponsor van de club is sinds het seizoen 2008/09 de verzekeraar AEGON. Dit contract heeft een looptijd van zeven jaar tot het einde van het seizoen 2014/2015, maar wordt in de zomer van 2014 beëindigd. Per 1 janauri 2015 zal Ziggo de nieuwe hoofdsponsor zijn van Ajax. De overeenkomst met Ziggo heeft een looptijd tot en met 30 juni 2019. Eerste kledingsponsoren waren Le Coq Sportif (begin 1973-1976/1977; 1980/1981-eind 1984) en Puma (1977/1978-1979/1980). De huidige kledingsponsor is adidas, dat een contract heeft tot medio 2019. 20 November maakte de bank bekend terug te keren als sponsor van De Toekomst. Ajax nieuws Ajax1.nl