De directie van Ajax heeft een nieuwe grote sponsor binnengehaald. ABN Amro verbindt zich aan De ABN AMROToekomst en sponsort voor 2,5 miljoen euro per jaar de jeugdopleiding van Ajax meldt De Telegraaf.

In de voetbalwereld, was er niemand die geloofde dat Ajax een vergelijkbare deal zou kunnen afsluiten als met Aegon. Ajax kwam met Aegon een sponsorcontract van 10 miljoen euro vast en maximaal 2 miljoen euro aan bonussen overeen.

Toch hebben Van der Sar en zijn mededirectieleden Michael Kinsbergen, Marc Overmars en Jeroen Slop het Aegon contract overtroffen, een zeer knappe prestatie! Ziggo betaalt de komende 4,5 jaar 8 miljoen euro vast en maximaal 2 miljoen variabel. ABN Amro voegt daar 2,5 miljoen euro aan toe. De huidige hoofdsponsor Aegon blijft tot de zomer van 2017 partner van Ajax voor circa 750.000 euro per seizoen. Het zelfde bedrag dat partner Huawei ook ongeveer betaalt.

„We verwachten dat de totaliteit van de deals hoger zal uitpakken dan het Aegon-contract”, zei Kinsbergen bij de presentatie van Ziggo niet voor niets. In totaal incasseert de landskampioen +/- 12 miljoen euro vast, oplopend tot maximaal 14 miljoen euro.

Met de deal voor de jeugdopleiding haalt Ajax de nauwe banden met ABN Amro weer verder aan. Van 1991 tot 2008 was de bank zeventien jaar hoofdsponsor van Ajax. Ajax nieuws Ajax1.nl