Niet KLM, niet Huawei, maar het oude vertrouwde AEGON zal volgend seizoen weer gewoon op het Ajax-shirt te zien zijn. Dat meldt Ajax op de eigen website. Op initiatief van de Amsterdamse voetbalclub wordt het hoofdsponsorcontract verlengd tot 31 december 2014. Aanvankelijk zouden de paden van Ajax en AEGON al aan het eind van dit seizoen scheiden, maar Ajax is er niet in geslaagd om voor die tijd een nieuwe hoofdsponsor te vinden.

Met de verlenging van het hoofdsponsorcontract van AEGON is drie miljoen euro gemoeid. Vanaf 2015 gaat AEGON verder als gewone sponsor, de verzekeringsmaatschappij tekende daarvoor een contract van tweeëneenhalf jaar, met nog een optie op een derde jaar.

Beide partijen zijn uitermate tevreden met de nieuwe deal. “Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder,” aldus Edwin van der Sar, marketing-directeur bij Ajax. Marco Keim, CEO van AEGON Nederland geeft aan graag te helpen: “Wij zijn sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden en hebben mooie resultaten bereikt. Wij hechten er waarde aan dat er een goede nieuwe opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor.”