Ajacied wil basisplaats veroveren: "Ben nog nooit zo fit geweest"

Youri Baas draagt de aanvoerdersband bij Ajax
Youri Baas draagt de aanvoerdersband bij Ajax Foto: © Pro Shots

Youri Baas hoopt komend seizoen basisspeler te worden bij Ajax. De linkervleugelverdediger droeg donderdag, in het oefenduel met Al-Wasl, de aanvoerdersband. Dat was voor het eerst in Ajax 1.

"Dat was leuk", reageert Baas bij Ajax TV op het feit dat hij de band mocht dragen. "Ik had het niet verwacht. Branco (van den Boomen, red.) ging naar de kant en hem werd gezegd dat hij de band aan mij moest geven. Dat is toch iets bijzonders." Baas keerde deze zomer terug in Amsterdam, na een uitleenbeurt aan NEC. "Voor mij is het lekker om weer terug te zijn bij Ajax na een jaar bij NEC te hebben gezeten."

Tegen Al-Wasl was hij centrale verdediger, naast Aaron Bouwman (16). "Dat was wel even wennen, ook omdat ik niet eerder met Aaron heb gespeeld. Maar ik heb vanaf de eerste training centraal gespeeld. Het gaat steeds beter", zo merkt hij. Baas ziet dat Francesco Farioli een duidelijk plan heeft bij Ajax: "We trainen veel. Elke dag, soms twee keer per dag. Vanaf dag één wordt er keihard getraind. Ik moet eerlijk zijn: ik denk dat ik in de voorbereiding nog nooit zo fit ben geweest. Direct op de eerste dag hebben we gesproken over mijn positie. Ik focus me op de plek centraal achterin, maar kan ook linksback spelen. Dat is allebei prima."

Lees meer:
0 reacties