Ajax-speler gefileerd: "Het hele seizoen geen bal goed geraakt"

Valentijn Driessen heeft zich flink geërgerd aan het gedrag van Jordan Henderson tijdens het duel tussen FC Groningen en Ajax (2-2). Volgens de journalist misdroeg de middenvelder zich voortdurend richting de arbitrage.
"Die Henderson... Daar word je toch knettergek van? Hij is alleen maar aan het klieren bij scheidsrechters en heeft inmiddels een hele slechte naam binnen het korps", aldus Driessen in de Kick-Off-Podcast. "Hij heeft het hele seizoen geen bal goed geraakt. Het is schandalig hoe hij zich opstelt, als aanvoerder. Je bent ook een voorbeeld."
Driessen is vooral kritisch op de manier waarop Henderson zijn aanvoerdersband gebruikt. "Hij heeft de aanvoerdersband, dan mag je om uitleg vragen. Maar het is niet de bedoeling dat je continu de discussie aangaat en de scheidsrechter van alles en nog wat toebijt. Dan geef je gelijk een gele kaart en dan geef je nóg maar een keer gele kaart. Het moet toch gewoon over zijn met dat kinderachtige gedrag? Ga een keer voetballen."
Collega Mike Verweij is het met Driessen eens dat Henderson moet dimmen, maar richt zijn pijlen vooral op de arbitrage. "De KNVB moet ook niet meer zo'n clown op zo'n wedstrijd zetten," zegt hij over scheidsrechter Jeroen Manschot. "Bij die rode kaart van Valente bijvoorbeeld: het is gewoon een regel dat als keepers uit hun zestienmetergebied sprinten dat je een gele kaart geeft. Henderson had er ook een moeten hebben, maar dan krijg je dat gedonder in de laatste minuut met die Vaessen ook niet."
Verweij besluit met kritiek op de algehele leiding. "Er werden overtredingen gemaakt in de eerste helft. Ook op Traoré, dat ik dacht: van mij hoef je geen rood of geel te geven, maar fluit in ieder geval..."

Taylor: "Ajax-tijd alleen maar positief, behalve de laatste duels"

Mike Verweij verwacht Ajax-vertrek: "Hij wil liever naar Spanje"

'Portugese topclub heeft serieuze belangstelling in Wout Weghorst'

'Ajax neemt contact op met transfervrije keeper van Internazionale'

Edson Álvarez in de basis bij Mexico? "Heeft veel concurrentie"

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Van Marwijk waarschuwt Koeman: "Die zat bij Ajax op de bank"

"Best eigenaardig dat Dick Schreuder niet in beeld was bij Ajax"

Woerts kritisch: "Om Feyenoord een duwtje in het ravijn te geven"

'Jordi Cruijff benadert doelman met verleden bij Bayern München'

Toby Alderweireld: "Moet niet overschatten wat ik heb verdiend"

'Ajax-target wil deze zomer vertrekken en stuurt brief naar club'

Theo Janssen vreest: "Als je daarnaar kijkt: het klopt niet"

Ajax Vrouwen raakt Regina van Eijk kwijt aan Europese topclub

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Nieuwe assistent Ajax verklapt transfer op Instagram: "Grote eer"

Doe mee aan het Ajax1.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Driessen kritisch op Koeman: "Zo maakte ik hem ook mee bij Ajax"

Weghorst ambitieus: "Ik ben lang van huis, 45 dagen tot de finale"

Erik ten Hag biecht op: "Dat heb ik van Marc Overmars geleerd"

Weghorst zet vraagtekens bij rol: "Ben ik het nooit mee eens"

'Kenny Tete moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

Ajax ziet regelwijziging Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

Stam bemoeit zich met Oranje: "Ik denk anders dan de bondscoach"

Koeman irriteert zich aan Oranje-spelers: "Dan ben ik nog netjes"

"Je ziet dat die prijs onbetaalbaar is geworden voor Ajax en PSV"

Ajax-supporters krijgen advies: "Ga niet uitgebreid snacken"

'Voormalig Ajax-talent Silvano Vos keert terug in de Eredivisie'

FC Twente hield transfer naar Ajax tegen: "Je bent hartstikke gek"

'Bounida ziet eigen transferwaarde flink stijgen na doorbraak'

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'

Driessen wijst naar Brobbey: "Dan zit je niet lekker op de bank"

Kenneth Taylor geeft Jade Anna ring van 60.000 euro: "Echt insane"

Oud-Ajax-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"










