"Als basisspeler vond ik Wout Weghorst altijd zwaar onvoldoende"
Gertjan Verbeek spreekt schande van Wout Weghorst, die bij Ajax tekende na met FC Twente geflirt te hebben. Afgelopen week werd hij gepresenteerd in Amsterdam. Daarbij liet hij jeugdfoto's zien van zichzelf met een Ajax-tenue.
"Het is toch één grote komediant? Het is één grote Weghorst show. Kom op man. Dat wordt volgens mij ook niks bij Ajax. Maar de wijze waarop hij zichzelf aanbiedt bij FC Twente, dat hij helemaal gek is van FC Twente, de club waar hij altijd nog een keer voor wil spelen… En dan nu met huilende ogen zeggen: Ajax zit in m'n hart. Schei uit man. Doe even normaal. Het is geen nuchtere Twentenaar in ieder geval. Voor FC Twente is het goed dat hij niet gekomen is", zegt Verbeek bij De Oosttribune van RTV Oost.
"Ik heb het eind vorig seizoen ook al gezegd: Het domste wat ze kunnen doen is Weghorst halen", zegt Verbeek. "Lammers is een veel betere keus. Als Weghorst was gekomen, dan was Lammers niet gekomen. Dan heb je er één van 32 die over the hill is. Die zich alleen maar loopt aan te stellen en zorgt voor ergernis."
Tijmen van Wissing vindt het vooral komisch.. "Ik geniet hiervan. Die Weghorst kan niet genoeg oorwassingen krijgen wat mij betreft. Maar FC Twente kon toch ook niet anders? Als hij daar met tranen over z'n wangen vertelt: Och, ik zou nog zo graag een keer voor FC Twente spelen. Dan moet Bruggink wel, dan staat hij schaakmat. Hij moest wel met hem in gesprek, want anders krijg je de hele achterban over je heen."
Eerder deze week vertelde Arnold Bruggink dat hij vanuit Bochum een keer met Weghorst meereed naar Borne. "Ik zit even te kijken. Dan zit je van Bochum naar Borne twee uur in de auto. Dat valt nog mee. Maar je zal van Hoffenheim naar Borne moeten rijden met die gek naast je."
Verbeek heeft ook iets positiefs te melden. "Hij heeft me iedere keer weer verbaasd. Bij Heracles dacht ik: wat hebben ze nu weer opgehaald? Bij AZ heeft hij het fantastisch gedaan en hij heeft een hele mooie carrière gehad in het buitenland. Ook bij Oranje heeft hij het als pinchhitter altijd naar behoren gedaan."
"Als basisspeler vond ik het altijd zwaar onvoldoende. Alleen vindt hij zichzelf het meest belangrijk. Het is geen teamplayer en dat zet op de lange duur kwaad bloed binnen de selectie. Bij Oranje zit je kort bij elkaar en dan pruimen ze hem nog net. Maar als je een heel seizoen met hem in de kleedkamer zit... En op clubniveau staat hij al een hele tijd droog." Van Wissing sluit af op een positieve noot: "Ik denk dat hij bij Ajax wel gaat slagen en dat niveau nog aankan."

Driessen wil wissel bij Oranje: "Koeman moet een signaal afgeven"

Bas Nijhuis hoort salaris van Gerard Joling: "Ik ga ook zingen"

'Ajax denkt serieus aan verrassende terugkeer van oud-Ajacied'

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









