Aron Winter kritisch op Ajacied: "Had hij niet zo moeten doen"

Aron Winter
Aron Winter Foto: © Pro Shots

Wout Weghorst begon zaterdagavond in de basis tegen Hongarije en maakte het eerste doelpunt. De spits van Ajax krijgt van Aron Winter een 6 voor zijn optreden. 

Een spits wordt beoordeeld op doelpunten, legt Winter uit. Wat dat betreft leverde de Oranje-international dus wel zaterdagavond. "Daarnaast deed hij het in de arbeid ook aardig en dan heb je het vooral over het druk geven", oordeelt Winter in de Telegraaf. "Tot zover zijn sportieve optreden, waarmee hij onder normale omstandigheden een zeven zou krijgen."

Winter is echter kritisch op de manier van juichen van Weghorst. "Ik had het in elk geval anders gedaan. Hij moet dat gewoon niet zo doen, zeker niet als je ziet wat er net daarvoor allemaal is gebeurd op de bank bij de Hongaren. Daarom wordt zijn totale beoordeling een zes", aldus de voormalig profvoetballer. "Iedereen kon zien dat de Hongaarse spelers aangeslagen waren. Het is oké dat hij scoort vanaf de stip maar die sliding met de handen in de lucht getuigde van weinig respect.”

Oud-Ajacieden Frenkie de Jong en Ryan Gravenberch krijgen een 8. Jurriën Timber deed het vanaf links iets minder en scoort een 6,5. 

Lees meer:
0 reacties