Berghuis baalt: "Je wil de mensen op de tribune veel meer bieden"

Steven Berghuis is teleurgesteld over de manier waarop Ajax zaterdag in de tweede helft speelde tegen RKC Waalwijk. De Amsterdammers speelden een prima eerste helft, maar zakten daarna ver weg. Het werd zelfs nog even spannend in de slotfase. Toch won Ajax met 2-1.
"Het blijven drie punten", zegt Berghuis tegen ESPN. "We hadden wat aardige fases, maar een heel matige tweede helft. Je wil natuurlijk veel meer bieden aan de mensen die op de tribune zitten. We werden voorspelbaar, we zijn nauwelijks meer gevaarlijk geweest. Dan maken ze via Ihattaren nog 2-1, waardoor het nog even spannend wordt. We waren gewoon traag in het spelen van links naar rechts. Misschien gaf de score het gevoel dat het al voorbij was, dat weet ik niet. Maar daarin moeten we wel kritisch zijn."
Berghuis kende na zijn blessure een moeilijke periode, maar komt er nu beter in. "Het wordt natuurlijk iets uitvergroot. Zo goed als het vaak wordt genoemd, is het niet. En zo slecht ook niet. Maar ik vind niet dat ik goed heb gespeeld na mijn terugkeer. Ik ben nog wat zoekende, ook naar fitheid. Het is logisch dat je kritiek krijgt als je bij Ajax zit en niet goed speelt. Dat is ook helemaal niet erg. Er is één iemand die dat kan draaien en dat ben ik", aldus Berghuis.

'Jordi Cruijff wil verbouwen: Ajax neemt afscheid van drietal'

Driessen wil wissel bij Oranje: "Koeman moet een signaal afgeven"

Bas Nijhuis hoort salaris van Gerard Joling: "Ik ga ook zingen"

'Ajax denkt serieus aan verrassende terugkeer van oud-Ajacied'

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









