Brian Brobbey erkent: "Lastig voor mij, maar ik moet ermee leven"

Brian Brobbey heeft het lastig in het nieuwe systeem van Ajax. De spits staat helemaal alleen voorin, met vier middenvelders achter hem. Ook donderdag tegen Aston Villa was dat het geval.
"Ik denk dat ik best veel sprintjes heb moeten trekken, ja. Elke keer als we de bal lang speelden, stond die keeper daar. Deze wedstrijd was best wel lastig voor mij, in je eentje voorin natuurlijk", analyseert Brobbey bij Veronica het Conference League-treffen met de Engelsen. "Maar ik denk dat ik op zich wel een prima wedstrijd heb gespeeld."
De spits komt daarna terug op het 5-4-1-systeem. "Het is natuurlijk anders, omdat je in je eentje speelt, met twee nummers tien. Normaal ben je buitenspelers gewend. Ik denk dat ik wel ietsje minder aanvoer heb, maar dit is op dit moment hoe we spelen. Ik moet ermee leven", klinkt het.
Door het systeem speelt Brobbey wat verder van de goal. "Dat klopt. Ze speelden ook echt heel erg hoog, bijna op de middenlijn", merkt hij op. "We kunnen met veel vertrouwen op deze wedstrijd terugkijken. We moeten volgende week dezelfde dingen laten zien."

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'











