Brobbey weg bij Ajax? "Ruimte voor een vierde, grote investering"

Brian Brobbey
Brian Brobbey Foto: © BSR Agency

Ajax gaat nog een drukke augustusmaand tegemoet op de transfermarkt. De Amsterdammers hopen zich te versterken met Oscar Gloukh en Ko Itakura, terwijl Raul Moro al voor vele miljoenen werd gehaald. Volgens clubwatcher Johan Inan gaat Ajax mogelijk nog een vierde sterspeler halen.

Ajax wil daarvoor afscheid nemen van Brian Brobbey. "De sterke spits is het grootste pronkstuk in de al behoorlijk leeggestroomde etalage, waar ook Chuba Akpom, Sivert Mannsverk en Ahmetcan Kaplan nog rondlopen", schrijft Johan Inan in het Algemeen Dagblad

"In de maand augustus wil Ajax die voor zoveel mogelijk geld leeg krijgen, zodat aan het eind van de transferperiode nog ruimte is voor een vierde, grote investering. Veel zal daarbij dus afhangen van of Ajax Brobbey weet te verkopen, en zo ja, hoe groot die klapper zal worden", aldus Inan, die niet weet welke speler Ajax specifiek zoekt. 

"Dan resteert de vraag voor welke positie Ajax dan nog eens de knip trekt", geeft hij aan. "Een linksbenige verdediger, een controleur of een spits. Heitinga zag in de oefencampagne flinke gaten achterin, maar in zes duels ook geen spits een doelpunt maken. Waar ga je de laatste centen dan aan uitgeven?"

Zet in op Nederland tegen Zweden!

Het Nederlands elftal speelt zaterdagavond de tweede groepswedstrijd op het WK tegen Zweden. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties