Bruggink: "Alex Kroes deed het bij mij op een gegeven moment wel"

Arnold Bruggink was tussen 2023 en 2025 technisch directeur van FC Twente. Het viel hem op dat er tussen clubs vrij weinig contact meer is. Vooral zaakwaarnemers spelen een enorme rol, zo vertelt Bruggink in het ESPN-programma Tekengeld.
"Ik heb met buitenlandse clubs aan tafel gezeten, die kwamen niet eens zelf. Dan werd ik gebeld van: Hij komt, hij heeft namens ons mandaat om te onderhandelen over een speler. Dat is in principe makkelijk, want dan zeg je gewoon: Anco, ga me halen. Er is relatief weinig contact van club naar club", merkt Bruggink op.
Hij heeft wel met een aantal andere technisch directeuren contact gehad. "Alex Kroes deed het bij mij op een gegeven moment wel, bij Youri Regeer. Ik heb Niels van Duinen toen gebeld. Wij wilden toen graag met Driouech gaan praten. En toen zei Niels ook tegen mij: Arnold, netjes, jij bent de eerste die belt. Ik dacht dat ik nummer tien zou zijn die belangstelling zou hebben. Wij waren er relatief vroeg bij. Maar toen kwam PSV ook redelijk snel om de hoek, dus toen werd het sowieso lastig voor ons."
"Ik ben niet vaak gebeld dat ze heel graag wilden praten. Wel vaak door een agent dat een club graag wilde praten. Ja, dat is hartstikke mooi, maar laat ze zich maar melden. Dat gebeurde meestal niet", aldus Bruggink. Anco Jansen vindt het maar raar: "Dat is ook het rare. Vervolgens zeg je wel van: Als die club mijn speler wil hebben, dan moet de club zich bij ons melden. Terwijl we eigenlijk allemaal weten: Dat gebeurt eigenlijk niet meer."
Bruggink zou het enorm toejuichen als er standaard afspraken zouden komen in Nederland daarover. "Earnest Stewart belde mij toen over Anass Salah-Eddine, die belde mij wel echt zelf. Het contact tussen de td's onderling is wel goed", benadrukt de voormalig technisch directeur.

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"











