Vanaf de eerste editie in 2005 is Gestion trouw hoofdsponsor van Copa Amsterdam geweest. Het internationale top-jeugdvoetbaltoernooi voor spelers onder 19 jaar beleefde vijf prachtige edities bij FC Blauw-Wit Amsterdam, waarna in 2010 de stap gezet werd naar het historische Olympisch Stadion. Al die jaren groeide Gestion mee met het toernooi. Nu is het moment aangebroken dat Gestion het stokje van het hoofdsponsorschap wil overdragen.

Over de reden van het terugtreden als hoofdsponsor is Gestion-directeur Rick Strating duidelijk: “Vooropgesteld, wij waren als hoofdsponsor tevredener dan ooit het afgelopen jaar. Alles klopte en was tot in de puntjes geregeld: van de uitstraling, het deelnemersveld, de VIP-lounges tot aan de vriendelijkheid van de vrijwilligers. Echt top. Wij zien het evenement elk jaar nog groeien. Dat we desondanks terugtreden heeft te maken met het feit dat onze bedrijfsactiviteiten veranderd zijn.Daarnaast, en zo gaat dat bij sponsoring, komt er aan elke sponsorovereenkomst een keer een einde, en wij vinden de tijd rijp om als bedrijf plaats te maken voor een nieuwe hoofdsponsor.”

Vanuit SportsGen sportmarketing, mede-organisator van Copa Amsterdam, licht Sander Mallie toe: “Gestion is van onschatbare waarde geweest voor Copa Amsterdam. Zij sprongen erin op het moment dat er nog niet eens één deelnemer bekend was. Zonder hun onvoorwaardelijke steun was Copa Amsterdam nooit van de grond gekomen. We begrijpen de overwegingen van Gestion en vinden het tegelijkertijd ook erg jammer.”

De negende editie van Copa Amsterdam gaat hoe dan ook plaatsvinden van 18-20 mei 2013 in het Olympisch Stadion. Voor die tijd hoopt de organisatie een nieuwe hoofdsponsor te presenteren. Mallie: “Gelukkig is Copa Amsterdam in acht jaar uitgegroeid tot een event van formaat, met internationale uitstraling. Dit geeft ons voldoende vertrouwen bij de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor.”

Interesse in het hoofdsponsorschap of heeft u een tip voor een nieuwe hoofdsponsor? Stuur s.v.p. een e-mail.

Copa Amsterdam