De Ligt sprak met Ten Hag na ontslag: "Dat kan hard aankomen"

Matthijs de Ligt
Matthijs de Ligt Foto: © BSR Agency

Matthijs de Ligt baalt enorm van het ontslag van Erik ten Hag. De oud-Ajacieden werden afgelopen zomer herenigd bij Manchester United, maar hun samenwerking was van korte duur. 

De Ligt veroorzaakte in blessuretijd van de wedstrijd tegen West Ham United een strafschop waardoor Manchester United met 2-1 verloor. Een dag later werd Ten Hag ontslagen. "Normaal gesproken ben ik altijd wel zelfkritisch en kan ik van dingen balen die ik niet goed doe. Maar hier kon ik geen bal aan doen, ik kon mezelf daar niets kwalijk nemen", blikt De Ligt terug in het Algemeen Dagblad.

Dat de penalty zeer discutabel was en scheidsrechtersbaas Howard Webb toegaf dat het geen strafschop had moeten zijn, maakt het extra wrang. De Ligt hoopte uiteraard op een langere samenwerking met de oefenmeester. "Hij heeft mij naar Manchester gehaald, het doel was om samen met Erik successen te boeken", aldus de verdediger, die Ten Hag na zijn vertrek nog even sprak. "Een ontslag kan best wel hard aankomen altijd. We hebben even dingen besproken.”

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties