Farioli in spanning: "Het liefst zou ik mijn telefoon uitzetten"

Francesco Farioli slaagde er donderdag met Ajax in om zich te plaatsen voor de groepsfase van de Europa League. De oefenmeester is blij met die prestatie en met zijn spelers, maar weet ook dat er een aantal spannende dagen wachten.
In de slotdagen van de transferwindow kan er namelijk nog van alles gebeuren in Amsterdam. Farioli kijkt de ontwikkelingen dan ook niet bepaald rustig aan. "Relaxed is niet het juiste woord. Het liefst zou ik mijn telefoon uitzetten en geen belletjes meer krijgen van Alex", doelt hij in gesprek met Ziggo Sport op technisch directeur Kroes. "Want als het aan mij ligt hou ik alle jongens dolgraag hier. Ik hou van ze en wil dat ze blijven."
De Italiaan is blij met de 3-0 overwinning op Jagiellonia Bialystok. "Het was een lange reis. Zes wedstrijden, drie rondes. Het was ons eerste doel. We pakken echt onze kansen. Natuurlijk zijn we heel blij. Deze jongens bewijzen dat ze hetzelfde team zijn, maar met een andere sfeer en een andere energie. Ook de fans waren geweldig vandaag. Het was genieten."
Bij Ajax gaan ze het nu even rustig aan doen. "Bijna elf weken werk zit erop. We hebben nu een paar dagen om te rusten. De jongens verdienen een paar vakantiedagen, zodat ze daarna fris terugkomen."

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'











