FC Groningen sluit boycot Ajax-duel niet uit: "Zo onrechtvaardig"

Algemeen directeur Frank van Mosselveld van FC Groningen sluit een boycot van de halve finale van de play-offs tegen Ajax op dit moment niet uit. Maandag werd bekend dat de lokale autoriteiten geen uitsupporters toestaan bij de wedstrijd van donderdag.
FC Groningen beraadt zich momenteel op vervolgstappen. "We kijken nu waar onze mogelijkheden en middelen liggen om hiertegen te ageren. Dit is te gek voor woorden", reageert de FC Groningen-directeur bij RTV Noord. "Vooral omdat ik op 23 april deze scenario’s al bevraagd heb bij de KNVB: wat als en hoe gaan we daar mee om?"
Van Mosselveld merkte dat er tijdens dat gesprek al afwijkend gereageerd werd op het doornemen van dit scenario. "Het is een aanname, maar ik heb het idee dat de mensen daar hoopten dat het scenario dat FC Volendam én Ajax in de play-offs terecht zouden komen, niet zou plaatsvinden", vervolgt hij. FC Groningen heeft al beklag gedaan bij de KNVB.
Ajax moet uitwijken naar het stadion van FC Volendam omdat de Johan Cruijff Arena niet beschikbaar. Wat Van Mosselveld betreft wordt de wedstrijd in zo'n geval bij de uitspelende club gespeeld worden. "Dat staat wel op het programma voor de toekomst, maar helpt ons nu niet verder. Maar hier in Groningen zijn we met de driehoek in staat om op korte termijn dingen te regelen. Die vraag ligt er nog niet vanuit de KNVB."
Hoort een boycot van de wedstrijd van donderdag ook tot de mogelijkheden? "Het sportieve aspect moet bovenaan staan. Maar we vinden dit allemaal zo onacceptabel en onrechtvaardig, dat we eerst proberen dat er donderdag wél supporters bij mogen zijn. Alle scenario’s liggen op tafel", laat Van Mosselveld weten. "We sluiten op dit moment niets uit. Het verrast en overvalt ons. Dit is zo onrechtvaardig."

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









