Halsema stuurt brief naar GAE-directeur: "Ajax wist er niks van"

De algemeen directeur van Go Ahead Eagles, Jan Willem van Dop, is met stomheid geslagen over een brief die hij ontving van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema. Hierin staat dat GAE er alles aan moet doen om dit seizoen antisemitische spreekkoren te weren in Amsterdam.
"Als je zo'n brief krijgt, komt die rauw op je dak", vertelt Van Dop tegenover RTV Oost. "Ajax wist er niks van. Dat vond ik ook wel bijzonder. Maar dat zegt eigenlijk wel genoeg." Volgens de algemeen directeur is er geen enkele vorm van overleg geweest met Ajax en de KNVB voordat de brief de deur uit ging. "Dan ben ik toch iemand die gelijk de barricade opgaat."
De brief werd gestuurd naar aanleiding van antisemitische spreekkoren bij de laatste wedstrijd van Go Ahead bij Ajax. Van Dop wijst erop dat Go Ahead destijds werd aangeklaagd door de KNVB, maar dat die zaak is geseponeerd. "Onze politie herkent zich er ook niet in. Dus ja, dan verbaast het je wel dat je opeens een brief krijgt."
Van Dop benadrukt dat hij dergelijke spreekkoren absoluut niet goedkeurt, maar pleit wel voor meer samenwerking rondom de zaak. "Dat gedrag is onacceptabel gedrag en niet te tolereren. Maar je moet het zien in de totale context. Nu lijkt het net alsof er een soort van veldslag heeft plaatsgevonden. Met name verbaal, wat helemaal niet waar was."
"Er zijn wat fouten gemaakt door Ajax zelf, waardoor hun supporters bij ons kwamen met provocerend gedrag", gaat Van Dop verder. "Wij hebben op dat moment kordaat opgetreden. Onze politie herkent zich er ook niet in. Dus ja, dan verbaast het je wel dat je opeens een brief krijgt."
Zet in op Nederland tegen Zweden!
Het Nederlands elftal speelt zaterdagavond de tweede groepswedstrijd op het WK tegen Zweden. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

'Ajax troeft concurrentie af en strikt Marokkaanse wereldkampioen'

Eredivisionist geïnteresseerd in Weghorst: "Wie wil zo'n spits niet?"

Wesley Sneijder: "Dat is bullshit, dat is echt de grootste onzin"

'Sparta Rotterdam ligt op kop om gewilde Ajacied in te lijven'

Valentijn Driessen bekritiseert Ajax-speler: "Gewoon dramatisch"

BREAKING | Ziggo stopt als hoofdsponsor bij Ajax: "Logisch moment"

Berghuis over teleurstellend seizoen Ajax: "Dat zegt ook alles"

Van der Vaart biedt excuses aan na racisme: "Enorm spijt van"

Beuker strikt keeper bij Ajax: "Het is een atletische doelman"

Sneijder haalt uit na kritiek: "Dat is die komiek aan de bar?"

'Jordi Cruijff wil verbouwen: Ajax neemt afscheid van drietal'

Driessen wil wissel bij Oranje: "Koeman moet een signaal afgeven"

Bas Nijhuis hoort salaris van Gerard Joling: "Ik ga ook zingen"

'Ajax denkt serieus aan verrassende terugkeer van oud-Ajacied'

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"











