Hato als linksback: "Hij zag dat als mijn grootste verbeterpunt"

Jorrel Hato
Jorrel Hato Foto: © BSR Agency

Jorrel Hato en Youri Baas dachten dat Francesco Farioli een foutje maakte toen niet Hato, maar Baas dit seizoen centraal achterin mocht beginnen. Inmiddels is de centrale verdediger, die al het hele seizoen als linksback speelt, gegroeid in zijn rol. 

"Ik moet nu zeggen dat het wel goed voor me is geweest. Ik ben hier heel erg gegroeid", opent Hato in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Je komt als linksback vaker in de één-tegen-één-duels. In grotere ruimtes ook", zegt Hato, die oud-international Winston Bogarde als persoonlijke trainer heeft mogen gebruiken.

"Winston zag die duels als mijn grootste verbeterpunt. Daarin heb ik me zeker verbeterd. Ik denk dat mijn betrokkenheid in het spel, door meters te maken en mee te doen, echt is vergroot", vervolgt hij. "Daardoor zie ik me nu als centrale verdediger én linksback. Ik ben allrounder en dat is alleen maar goed voor later."

Dat hoorde Hato ook van Jurriën Timber die bij Ajax ook van alle markten thuis was en trots is op de ontwikkeling van Hato. "Hij vindt het best mooi dat hij elke positie kan bespelen. Als-ie maar speelt. Zo sta ik er inmiddels ook in", besluit  hij.

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties