Hato: "Ik heb vaak gehoord dat ze daar niet zo blij met me zijn"

Jorrel Hato neemt afscheid van Ajax
Jorrel Hato neemt afscheid van Ajax Foto: © BSR Agency

Jorrel Hato was zondag even terug bij Ajax. De verdediger nam voor de wedstrijd tegen Heracles Almelo afscheid van de Amsterdamse club. 

Hato maakte eerder deze zomer een transfer naar Chelsea en nam zondag officieel afscheid van zijn oude club. "Het doet me goed om weer even hier te zijn. De afgelopen weken waren druk, soms ook wat chaotisch, maar uiteindelijk vooral heel mooi", vertelt de verdediger aan Ajax TV. "Voor mij is dit een prachtige stap: naar de Premier League, naar Chelsea, en daar ben ik trots op."

Dat betekende wel dat Hato afscheid moet nemen van Ajax. "Natuurlijk was het niet makkelijk om Ajax achter me te laten. Ik heb er zeven jaar gespeeld, vanaf dat ik twaalf was. Ik voelde me hier meteen thuis, dus het was een moeilijke beslissing", geeft hij toe. "Mijn oud-teamgenoten waren trots en blij voor me, al probeerden sommigen me nog wel een beetje over te halen om te blijven."

Hato heeft naar eigen zeggen veel geleerd bij de club uit Amsterdam. 'Ik ben nog steeds een beetje verlegen, maar op een andere manier. In het veld laat ik nu zien dat ik er sta. Dat neem ik mee naar de Premier League, waar het belangrijk is om jezelf ook verbaal te laten horen. Ajax zal ik altijd volgen", vervolgt hij. "Ik kijk alle wedstrijden, ook in Europa. Of ik ooit nog terugkeer in het Ajax-shirt? Ik zeg nooit, nooit. Het zou heel mooi zijn. Ik kom uit Rotterdam, dus ik heb vaak gehoord dat ze daar niet zo blij met me zijn. Maar ik ben een trotse Ajacied geworden."

Lees meer:
0 reacties