Henderson hoopt op oplossing: "Dat is voor ons allemaal moeilijk"

Jordan Henderson (34) bevindt zich in de herfst van zijn imposante loopbaan. Hij staat bij Ajax onder contract tot de zomer van 2026. In een openhartig interview met Ajax Life deelt hij zijn unieke band met de club en zijn persoonlijke ervaringen.
Henderson vertelt waarom het Ajaxshirt voor hem zo speciaal is: "Met als meest recente prestatie het bereiken van de halve finales van de Champions League in 2019. Wij wonnen dat toernooi met Liverpool. Je wil niet weten hoe vaak ik sindsdien heb gehoord dat we die finale eigenlijk tegen Ajax hadden moeten spelen."
Zijn eerste herinnering aan Ajax is bijzonder: "Ik ben van 1990, dus de Champions Leaguewinst van 1995 kreeg ik niet bewust mee. Edgar Davids, denk ik. Hij viel op door zijn energieke spel, bril, dreadlocks en voetbalschoenen. Die waren zwart met oranje. Een fantastische speler met een prachtig linkerbeen."
Terugkijkend op zijn eerste halfjaar bij Ajax, geeft Henderson aan dat het soms uitdagend was. "Ik woon net buiten het centrum van Amsterdam. Ik ben niet vaak in de stad. Soms eet ik er wat. Mijn gezin woont in Engeland. Dat is voor ons allemaal moeilijk. Onze kinderen zijn 4, 9 en 11 jaar. Ze gaan daar naar school. We zien elkaar weinig. Hopelijk lossen we dat snel op."
Henderson heeft ook nagedacht over zijn toekomst en het trainerschap: "Daar denk ik wel over na, maar ik ben er nog niet uit. Ik richt me eerst op de laatste jaren van mijn carrière. Als mijn contract hier afloopt, ben ik 36 jaar. Dan kijk ik hoe ik er fysiek voor sta en wat Ajax wil. Wellicht sluit ik mijn loopbaan hier wel af. Het zou zomaar kunnen."
Zet in op Nederland tegen Zweden!
Het Nederlands elftal speelt zaterdagavond de tweede groepswedstrijd op het WK tegen Zweden. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

'Ajax troeft concurrentie af en strikt Marokkaanse wereldkampioen'

Eredivisionist geïnteresseerd in Weghorst: "Wie wil zo'n spits niet?"

Wesley Sneijder: "Dat is bullshit, dat is echt de grootste onzin"

'Sparta Rotterdam ligt op kop om gewilde Ajacied in te lijven'

Valentijn Driessen bekritiseert Ajax-speler: "Gewoon dramatisch"

BREAKING | Ziggo stopt als hoofdsponsor bij Ajax: "Logisch moment"

Berghuis over teleurstellend seizoen Ajax: "Dat zegt ook alles"

Van der Vaart biedt excuses aan na racisme: "Enorm spijt van"

Beuker strikt keeper bij Ajax: "Het is een atletische doelman"

Sneijder haalt uit na kritiek: "Dat is die komiek aan de bar?"

'Jordi Cruijff wil verbouwen: Ajax neemt afscheid van drietal'

Driessen wil wissel bij Oranje: "Koeman moet een signaal afgeven"

Bas Nijhuis hoort salaris van Gerard Joling: "Ik ga ook zingen"

'Ajax denkt serieus aan verrassende terugkeer van oud-Ajacied'

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









