Johan Derksen kritisch: "Als het alternatief Wout Weghorst is..."

Het Nederlands elftal begint over minder dan een maand aan het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Het is nog de vraag of Memphis Depay deel uit gaat maken van de definitieve selectie van bondscoach Ronald Koeman. René van der Gijp zouden de topscorer van Oranje wel meenemen.
"Er zijn een paar spelers internationaal die bij een andere categorie horen, zoals Neymar bij Brazilië", zegt Van der Gijp bij Vandaag Inside. "Dat is Memphis voor Nederland, dat is Neuer voor Duitsland. Neem je die niet mee en de keeper van Duitsland laat in de eerste twee wedstrijden twee corners los, dan krijg je gezeik. Had Neuer maar meegenomen. En dat hebben we met Memphis ook natuurlijk."
"Memphis is in Nederland wel buitencategorie", vervolgt Van der Gijp over de topscorer aller tijden. "Dus neem hem maar mee. Maar als je hem op gaat stellen en hij speelt slecht, dan zegt iedereen: had hem maar thuis gelaten. En neem je hem niet mee en je zet Malen erin en hij doet het niet goed, dan roept iedereen: had Memphis maar meegenomen. Dus eigenlijk doe je het bij dat soort spelers nooit goed."
Johan Derksen kijkt er iets anders naar. "Ik ben niet zo'n Memphis-liefhebber en ik vind hem ook geen buitencategorie", reageert de analist. "Ik vind het vooral een beetje een vervelende jongen. Hij is ooit heel goed geweest, hoor."
Toch zou Derksen de spits van Corinthians misschien wel meenemen. "Maar als het alternatief Wout Weghorst is, dan heb ik liever een fitte Memphis. Dat begrijp ik. Maar ik stoor me altijd een beetje aan zijn misplaatste vedette-neigingen. Hij straalt dat ook qua lichaamstaal uit. Ik vind het eigenlijk een heel vervelend jongetje, dus ik vind het eigenlijk niet erg als hij niet mee gaat", aldus Derksen.

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









