Kelvin de Lang: "Een vertrek van deze spelers is onbespreekbaar"

Directeur voetbal Marijn Beuker en Kelvin de Lang zijn niet van plan om twaalf spelers te kopen deze zomer. Sterker nog: een aantal spelers die nu in de basis staan mogen absoluut niet weg.
"Kelvin en ik kijken elkaar soms aan op de tribune en zijn het er dan over eens dat het huidige spel niet bij Ajax past; er zit geen comfort in", geeft Beuker in gesprek met De Telegraaf. "Maar we hebben best een aardig geraamte staan. Met Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey heb je echt wel een aardig blok staan. We hebben met ze gezeten en willen dat ze blijven. Er moet stabiliteit in de groep komen en dan ga je niet opnieuw twaalf spelers halen."
De Lang is het daarmee eens en durft nog verder te gaan. "Hato, Brobbey en Taylor zijn jongens uit de eigen opleiding. Wat ons betreft is een vertrek in principe onbespreekbaar." Ook blijven er misschien wat van de aankopen van Sven Mislintat. "Het is trouwens niet zo dat alle twaalf aankopen van Sven Mislintat vertrekken. Die transferzomer is ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest, met veel spelers die heel laat in de transferwindow werden aangetrokken".
De spelers krijgen de schuld dan ook niet. "Dan boterde het niet tussen Mislintat en trainer Maurice Steijn, wat ertoe leidde dat ze allebei vertrokken. Niet bepaald een ideale situatie voor een speler om in te komen. Dan ziet iedereen eruit alsof hij twintig procent minder is", besluit De Lang.

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'









