Klaassen ziet gebrek bij Ajax: "Vanaf het begin al problemen mee"

Ajax beleeft een teleurstellend seizoen en volgens Davy Klaassen ontbreekt het vooral aan spelers die leiding nemen binnen het team. De middenvelder uitte die zorgen in het programma Rondo. Hij wijst daarbij ook op het gebrek aan stabiliteit binnen de clubleiding.
Klaassen zegt dat het bij Ajax momenteel simpelweg niet goed genoeg is, al vindt hij het lastig om precies aan te wijzen waar dat aan ligt. "Het is lastig om daar je vinger op te leggen. Vanaf het begin hadden we al een probleem in de balans van de selectie. Als je kijkt naar de kwaliteiten die op elkaar afgestemd zijn, maar ook de persoonlijkheden. Daar zijn we niet goed genoeg in."
Youri Mulder haakt daarop in en benadrukt dat er vooral in de as van het elftal problemen zijn. "Je hebt het dan over leiding geven en over ervaring achterin, bij de centrale verdedigers en de zes positie. Dat het daar niet gedegen genoeg is. Met Sutalo heb je een speler waar niet iedereen zich aan kan optrekken, die geen leiding geeft. De as is niet sterk genoeg."
Klaassen is het daarmee eens en vindt dat Ajax te weinig spelers heeft die de ploeg dragen. "Dat probeer ik ook vaak te zeggen. Het zijn goede spelers. Sutalo is niet een jongen die uit zichzelf alles neer gaat zetten. Daar hebben we te weinig jongens van die dat op zich opnemen. Remko (Pasveer, red.) was een jongen die daar mee bezig was."
Volgens Klaassen speelt ook de huidige klassering mee in de onrust. "Op dit moment is het wel chaos omdat je vijfde staat. Dat past niet bij Ajax. Je wil en moet hoger. Onder Ten Hag en Overmars was het heel duidelijk en had je het gevoel dat ze elkaar versterkten en naar die balans keken. Het was een duidelijke lijn. De afgelopen jaren waren daar veel wisselingen in. Dan is de continuïteit er niet."

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









