Kortsmit ontsnapt aan rood tegen Ajax? "Een goede beslissing"

Roy Kortsmit tegen Ajax
Roy Kortsmit tegen Ajax Foto: © BSR Agency

Roy Kortsmit gaf zondag tegen Ajax een strafschop weg na een overtreding op Don-Angelo Konadu. Dat de doelman van NAC Breda 'slechts' een gele kaart kreeg, zorgde voor veel verbazing, maar volgens Mike Verweij was dat de juiste beslissing. 

Kortsmit verspeelde de bal en moest de spits van Ajax met een 'judogreep' van het scoren houden. Ajax kreeg een strafschop, maar volgens velen had Kortsmit ook een rode kaart moeten hebben. Verweij weet dat Danny Makkelie wel de juiste beslissing nam door geel te geven. “Nou zijn Makkelie en Serdar Gözübüyük afgelopen week bij een of andere FIFA-seminar geweest. En dat is met het oog op het WK voor clubteams", begint hij in Kick-off.

Volgens de journalist is het volgens de regels terecht dat de doelman van NAC Breda geen rode kaart kreeg van de scheidsrechter. "Omdat Konadu met zijn rug naar de goal stond, volstond een gele kaart", legt hij uit. "Dat schijnt de goede beslissing te zijn geweest."

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties