Onlangs verhoogde Ajax de prijs van ruim 2000 seizoenskaarten en dat leverde een flinke discussie op. Edwin van der Sar, reageert tegen Ajax Life op de ontstane commotie. “We zouden het, met de kennis van nu, anders aangepakt hebben, ja.”

Van der Sar is wel van mening dat de vier vakken waar het om gaat, qua prijs niet in verhouding staan met andere vakken. “Het is dus niet zo, zoals werd gesuggereerd, dat de prijzen gelijk zijn getrokken met de hoofdtribune. En het is ook niet zo dat alleen de F-side en Vak410 de dans ontspringen. Het gaat om ruim 30.000 fans die zonder prijsverhoging hun kaart kunnen verlengen”, aldus de marketingdirecteur van Ajax.

Al snel werd het de voormalig keeper van Ajax duidelijk dat deze prijsverhoging beter doorgevoerd kon worden in twee jaar. “Wij ontvingen meerdere brieven, mails en telefoontjes van zeer betrokken en trouwe supporters, maar we hoorden het ook in onze directe omgeving, bijvoorbeeld van de Supportersvereniging Ajax en de AFCA Supportersclub. Daar kwam dit punt duidelijk naar voren. Na de discussie besloten we alsnog het anders te doen.”

Van der Sar heeft geleerd van de situatie, de manier van de prijsverhoging had anders gemoeten, zegt hij nu. “Minder koud. Beter uitleggen aan de fans waarom we dit doen. Wij doen momenteel ons uiterste best al deze mensen voor de club te behouden. Op dezelfde plek in het stadion of ergens anders.” Ajax nieuws Ajax1.nl