Sneijder waarschuwt: "Dan zijn ze niet meer zo blij in Amsterdam"

Ajax verloor donderdagavond in de strijd om de Europa League met 4-1 op bezoek bij Eintracht Frankfurt en Francesco Farioli kreeg na afloop veel kritiek vanwege zijn veredelde B-opstelling. Wesley Sneijder denkt niet dat de Italiaanse oefenmeester spijt heeft van zijn keuzes.
"Nee, want hij denkt over alles heel goed na", sprak hij bij Ziggo Sport. "Hij heeft dit met voorbedachten rade gedaan, kijkend naar zondag. Dat is heel duidelijk. Als ik een Klaassen was., of misschien een Berghuis, dan zou ik denken: hé, jij kijkt al naar zondag, ik moet vanavond spelen…. Het betekent dat die spelers zondag misschien niet zullen spelen. Zo kan je het ook bekijken", legt Sneijder uit.
De voormalig profvoetballer ziet de bui al hangen in de komende weken. “Als je Ajax de afgelopen weken bekijkt, spelen ze natuurlijk niet goed, ook niet in de competitie. Maar ze komen er steeds mee we", constateert hij. "In dit soort wedstrijden kom je er niet mee weg. Komende zondag is ook een heel andere tegenstander. Twee weken daarna tref je PSV. Nu klappen de fans nog, maar ik wil het nog weleens zien als ze zondag niet winnen, ook niet van PSV winnen en de titel weer in gevaar komt. Dan zijn ze niet meer zo blij in Amsterdam, denk ik.”
Sneijder vindt echter dat er nog genoeg kwaliteit rondloopt bij Ajax. "Als je kijkt naar Godts, Berghuis, Taylor, Traoré, Brobbey... Dat zijn spelers die wat extra's hebben. Maar er wordt bij Ajax heel veel gerouleerd. Bij ons was dat vroeger niet", blikt hij terug. "Als ik vanavond van de trainer zou horen: 'Wes, vanavond zit je op het bankie, want zondag is belangrijker...' Dat had bij mij niet gebeurd! Dan had ik gezegd: 'Ik ga gewoon spelen. En als ik vandaag niet speel, dan zondag ook niet.' In ieder geval dat je je bek opentrekt", besluit Sneijder kritisch.

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'









