Spitsenstrijd bij Ajax: "Als Farioli objectief is, kiest hij Brobbey"

Wout Weghorst en Brian Brobbey
Wout Weghorst en Brian Brobbey Foto: © Pro Shots

Wout Weghorst kreeg de afgelopen weken wat kritiek over zich heen, vanwege zijn houding bij Ajax. De spits oogt chagrijnig als hij niet speelt of gewisseld wordt. Ronald de Boer vindt dat niet erg, omdat hij snapt waar die gevoelens vandaan komen.

"Het is niet misplaatst", zegt de voormalig speler van Ajax in gesprek met Sportnieuws.nl. "Ik vind hem namelijk op en top prof. Ik heb respect voor hoe hij zijn carrière doorloopt. Petje af daarvoor. Het is gewoon een soort verbetenheid, hij wil het meeste van zichzelf eisen."

De Boer vindt het niet gek dat Weghorst baalt als hij niet speelt. "Ik denk als Francesco Farioli echt objectief is, dat hij ook ziet dat áls er een spits gekozen moet worden, dat het Brobbey is. Dat heeft hij in zijn achterhoofd. Maar Weghorst is belangrijk voor Farioli, om Brobbey scherp te houden, maar ook om belangrijk te zijn. Op bepaalde momenten kan je heel goed Weghorst gebruiken. Hij is een belangrijk onderdeel van het team", aldus Ronald de Boer. 

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties