Taylor ziet progressie: "We hebben een stijgende lijn te pakken"

Kenneth Taylor speelde zondag met Ajax gelijk tegen PSV (2-2) in een enerverende topper. Na afloop stond de middenvelder ESPN te woord over de wedstrijd én een opvallend moment in de eerste helft, waarbij hij even geblesseerd op het veld bleef liggen.
In de 35e minuut leek Taylor bewust tijd te rekken na een ogenschijnlijk lichte tik, iets wat direct de aandacht trok omdat teamgenoot Youri Regeer naar trainer John Heitinga snelde voor instructies. Taylor geeft toe dat het moment niet helemaal toevallig was. "Ik kreeg een klein tikje, maar ik vond dat het niet heel goed stond ook", zegt hij met een glimlach. "Maar ik had wel last, heel eerlijk. Ik kreeg die tik op mijn voet en had daar echt even last van."
Over het eindresultaat, een 2-2 gelijkspel, toonde Taylor zich gematigd tevreden. "We hadden hier graag de drie punten gepakt. Zeker in de fase dat we na rust sterker waren, had dat ook gekund", aldus de middenvelder. "Maar helaas is het één punt geworden, daar moeten we het maar mee doen."
Toch ziet hij een positieve ontwikkeling in de ploeg van Heitinga. "Ik denk wel dat we een stijgende lijn te pakken hebben, van het begin van het seizoen tot nu", legt Taylor uit. "Tegen Inter verloren we natuurlijk (0-2), dat was typisch Italiaans voetbal. Je voelt dat er iets te halen valt, maar je verliest negen van de tien keer. Daar wil ik het verder niet te veel over hebben. Vandaag was het de knop omzetten."
Ondanks het gelijkspel in Eindhoven blijft Taylor dus hoopvol: "We groeien als team, en als we dit niveau kunnen vasthouden, gaan de resultaten vanzelf komen."

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'









