Van der Gijp: "Ik snap niet dat ze niet naar die Farioli toegaan"

René van der Gijp
René van der Gijp Foto: © Pro Shots

René van der Gijp kijkt vol verbazing naar Ajax. Francesco Farioli rouleert veel met zijn spelers en de analist snapt niet dat een aantal ervaren voetballers zich er niet tegen verzetten. Hij wijst daarbij naar Davy Klaassen, Wout Weghorst en Jordan Henderson.

"Een trainer past zich toch volledig aan aan zijn spelersgroep?", begint Van der Gijp bij Vandaag Inside. "Ik snap niet dat een Davy Klaassen, een Wout Weghorst en een Jordan Henderson niet naar die Farioli toegaan en zeggen: 'Luister, we zijn dat gewissel een beetje beu. Dat moet klaar zijn'. Hoe simpel kan het zijn?"

Johan Derksen haakt in: "Er zijn geen personality's meer", is zijn conclusie. Volgens hem willen trainers nu teveel bepalen, wat in zijn tijd als voetballer nog niet zo was. "Ik had George Knobel als trainer. Willy Brokamp en ik hadden niet zo'n goede conditie. Brokamp zei altijd tegen Knobel: 'Derksen en ik doen geen warming-up, dan zijn we total loss voor de wedstrijd'. Die verstandige Knobel zei: 'Blijven jullie maar zitten'."

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties