Van der Vaart haalt flink uit: "Hij moet zich kapot schamen"

Rafael van der Vaart bij een wedstrijd van Oranje
Rafael van der Vaart bij een wedstrijd van Oranje Foto: © BSR Agency

Rafael van der Vaart spaart oud-Ajacied Mohamed Ihattaren niet. De analist vindt het onbegrijpelijk dat de 23-jarige middenvelder momenteel bij Fortuna Sittard speelt. In Studio Voetbal benadrukt de oud-international dat Ihattaren over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt, maar er simpelweg niet genoeg uithaalt.

Ihattaren sloot zich vorig seizoen aan bij RKC Waalwijk, waar hij af en toe nog iets liet zien van zijn oude klasse. Toch slaagde hij er niet in om de club voor degradatie te behoeden. Na een onzekere zomer tekende hij uiteindelijk, na een positief gesprek met trainer Danny Buijs, bij Fortuna Sittard.

"Hij moet zich kapot schamen dat hij niet uit zijn carrière gehaald heeft wat er nu uitkomt. Hij moet zich eigenlijk schamen dat hij nu voor Fortuna speelt. Met alle respect voor Fortuna", zegt Van der Vaart in Studio Voetbal. "Hij heeft zoveel kwaliteiten. Daar is iedereen het over eens, maar hij leeft er niet voor. Ik geniet van hem, het is een waanzinnige speler. Ik geloof ook nog steeds in hem. Er is nog alle tijd, maar de tijd gaat snel."

De oud-speler van Ajax en Real Madrid benadrukt dat Ihattaren vooral zelf moet nadenken over zijn situatie. "Hij moet bij zichzelf te rade gaan: waarom speel ik nu bij Fortuna? Daarvoor moet hij zich eigenlijk schamen en van daaruit verder denken. Er zit veel meer in", aldus Van der Vaart.

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties