Van Hooijdonk ziet Ajax ploeteren: "Ze zijn blij met een puntje"

Pierre van Hooijdonk is niet te spreken over de Eredivisie dit seizoen. De oud-prof spreekt van 'één van de slechtste jaren' van de afgelopen tijd. Van Hooijdonk zag de Nederlandse ploegen ook in Europa 'matig' presteren.
"Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dit seizoen één van de slechtste jaren is geweest van de afgelopen tijd", zegt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. "Qua niveau van de Eredivisie. Dat hebben we terug gezien op Europees niveau, waar de Nederlandse ploegen eigenlijk allemaal matig hebben gepresteerd, misschien op Go Ahead na."
"PSV staat daar echt op grote afstand boven", vervolgt de oud-international. "We zitten vanmiddag te kijken, Feyenoord kan eigenlijk niet winnen van AZ en Ajax dat loopt te ploeteren tegen FC Utrecht. Er waren jaren dat je Ajax-thuis en Feyenoord-thuis zo kun invullen, dat waren allemaal eentjes. Tegenwoordig zijn ze blij als ze een puntje hebben en ik denk dat dit wel veel zegt over het niveau."
PSV was dit seizoen de ongenaakbare kampioen en Feyenoord stelde zondag het tweede Champions League-ticket veilig, ook al spelen de Rotterdammers matig dit seizoen. "Ik denk dat ze allemaal balen dat ze een inzinking hebben gehad", geeft Van Hooijdonk aan. "FC Twente en FC Utrecht denken dat ook allemaal, als ze een paar puntjes meer hadden gehad, dan hadden we misschien Champions League gehaald."
Theo Janssen is het daarmee eens. "Dit was de kans. Twente heeft het in het begin lastig gehad en sinds John er zit staan ze tweede op de ranglijst. NEC doet het natuurlijk bijzonder goed, maar uiteindelijk staan zij op plekken, dat is al heel erg knap. Uiteindelijk heeft het ermee te maken dat Ajax en Feyenoord heel erg ondermaats hebben gepresteerd", aldus de oud-speler van onder meer Ajax en FC Twente.

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









