Van Rijswijk kritisch op Ajacied: "Is alweer een tijdje geleden"

Commentator Mark van Rijswijk denkt dat Wout Weghorst de derde spits wordt van Ajax. Dat vertelde hij bij ESPN.
De commentator denkt dat Weghorst de derde spits wordt bij de Amsterdammers, en hij ziet ook een andere spits niet als basisspeler. “Voor de basis lijkt het me nummer drie. Ik denk dat eerder Brian Brobbey of Chuba Akpom in de basis zal staan dan Weghorst. Maar als hij zich gaat bewijzen zoals hij dat kan, dan wordt hij in de manier van voetballen zoals Farioli dat graag wil zien, heel belangrijk. Dan is hij wel een serieuze optie voor de basis.”
Daarnaast vindt de voetbalcommentator het te lang geleden dat de spits een succesvol seizoen heeft gedraaid. “2020-2021 was het laatste seizoen waarin hij echt het hele seizoen goed presteerde. Het is niet eeuwen geleden, maar wel een tijdje geleden dat hij een heel seizoen op Bundesliga-niveau top presteerde qua doelpunten.”
Echter, Van Rijswijk denkt dat Weghorst niet zoveel gaat scoren als invaller bij Ajax. “In Nederland maak je er snel twintig als spits. Al is het de laatste jaren best lastig en heb je niet zomaar topscorers die er makkelijk twintig maken. Als hij een heel seizoen eerste spits van Ajax zou zijn, dan ben ik ervan overtuigd dat hij er twintig zou maken. Maar hij gaat niet een heel seizoen eerste spits van Ajax zijn. Als je al eerste spits van Ajax bent, dan speel je nog steeds niet alleen twintig minuten.”
De commentator weet niet of de spits de rol van invaller zal accepteren. "“Zoals hij het nu aangeeft. Hij geeft ook wel aan dat hij nu bij Ajax speelt. Ik denk dat het voor hem zeker in het begin wat makkelijker zou zijn, ook omdat hij wat later is binnengestroomd, om dat te accepteren.Het wordt pas moeilijk als hij presteert en geen basisspeler wordt. Als hij een paar keer echt goed invalt en hij maakt doelpunten en Farioli houdt vast aan hem als bankzitter omdat hij vindt dat hij wat teweegbrengt als invaller dan kan het een probleem worden. Maar dan moet hij wel eerst gaan presteren.", aldus de sportcommentator.

Ten Hag wijst naar oud-Ajacied: "Dat is een heel groot verlies"

'Ajax nog altijd geïnteresseerd in Spaanse Real Betis-aanvaller'

Gudelj neemt afscheid bij Sevilla; nu transfervrij op te pikken

Taylor: "Ajax-tijd alleen maar positief, behalve de laatste duels"

Mike Verweij verwacht Ajax-vertrek: "Hij wil liever naar Spanje"

'Portugese topclub heeft serieuze belangstelling in Wout Weghorst'

'Ajax neemt contact op met transfervrije keeper van Internazionale'

Edson Álvarez in de basis bij Mexico? "Heeft veel concurrentie"

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Van Marwijk waarschuwt Koeman: "Die zat bij Ajax op de bank"

"Best eigenaardig dat Dick Schreuder niet in beeld was bij Ajax"

Woerts kritisch: "Om Feyenoord een duwtje in het ravijn te geven"

'Jordi Cruijff benadert doelman met verleden bij Bayern München'

Toby Alderweireld: "Moet niet overschatten wat ik heb verdiend"

'Ajax-target wil deze zomer vertrekken en stuurt brief naar club'

Theo Janssen vreest: "Als je daarnaar kijkt: het klopt niet"

Ajax Vrouwen raakt Regina van Eijk kwijt aan Europese topclub

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Nieuwe assistent Ajax verklapt transfer op Instagram: "Grote eer"

Doe mee aan het Ajax1.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Driessen kritisch op Koeman: "Zo maakte ik hem ook mee bij Ajax"

Weghorst ambitieus: "Ik ben lang van huis, 45 dagen tot de finale"

Erik ten Hag biecht op: "Dat heb ik van Marc Overmars geleerd"

Weghorst zet vraagtekens bij rol: "Ben ik het nooit mee eens"

'Kenny Tete moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

Ajax ziet regelwijziging Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

Stam bemoeit zich met Oranje: "Ik denk anders dan de bondscoach"

Koeman irriteert zich aan Oranje-spelers: "Dan ben ik nog netjes"

"Je ziet dat die prijs onbetaalbaar is geworden voor Ajax en PSV"

Ajax-supporters krijgen advies: "Ga niet uitgebreid snacken"

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'

Driessen wijst naar Brobbey: "Dan zit je niet lekker op de bank"

Kenneth Taylor geeft Jade Anna ring van 60.000 euro: "Echt insane"

Oud-Ajax-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"












