Verbeek kritisch: "Je moet het probleem bij Ajax neerleggen"
Gertjan Verbeek vindt het onbegrijpelijk dat FC Twente zondag niet wist te winnen van Ajax. De voormalig trainer van de Tukkers zag een oppermachtig FC Twente in de eerste helft, maar in zeven minuten na rust ging het mis.
"FC Twente had, maar dat is achteraf dan, vanaf de aftrap gelijk weer hoog druk moeten zetten en gelijk weer agressief doorschuiven en eventueel één-op-één", begint Verbeek bij De Oosttribune. "Je moet het probleem bij Ajax neerleggen en dan schrikt Ajax. Dan heb je ze weer waar je ze hebben wilt. Dan zie je dat aan de motivatie en gaan de schouders hangen. Maar FC Twente ging achterover leunen, die indruk kreeg je dan."
Clubwatcher Tijmen van Wissing deelt ook een compliment uit aan de bezoekers. "Ajax deed het ook wel echt stukken beter. Bij Youri Baas dacht ik als linksback 'jeetje', maar centraal vond ik hem echt heel goed. En Youri Regeer bracht ook wel iets meer dan die Engelsman (James McConnell, red.), hè en Kenneth Taylor stond weer op zijn eigen positie. Dat scheelde echt wel. Als je Ramiz Zerrouki in de eerste helft, toen was het misschien wel de beste man. Maar in de zeven minuten daarna komt hij in dat lopen en dan kan hij niet op tegen Taylor en Regeer", aldus Van Wissing.
"Ajax heeft gevoelsmatig alle hoeken van het veld gezien in de eerste helft, die deden helemaal niet mee", vult Jan van Staa aan. "Het blijft maar 1-0 en dan weet je dat de tegenstander in de rust het wat anders neer gaat zetten. Dan weet FC Twente toch dat ze dat kunnen verwachten?", aldus Van Staa, die Ruud Nijstad er niet goed uit vond zien bij de tegengoals. "Die tweede is ongelukkig met het wegtrappen, die moet de tribune in. En bij die eerste laat hij zich verrassen door het wegstappen van Weghorst. Maar het is een jongen van zeventien. Normaal zou Pröpper hem daar beter kunnen dekken. Het was gelijk het breekpunt."

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'











