Verbeek vreest: "Ik denk dat Ajax het heel lastig gaat krijgen"

Zondagmiddag valt op de laatste speeldag de beslissing in de strijd om de derde plek in de Eredivisie. FC Twente, NEC en Ajax maken allemaal nog kans op een ticket voor de voorronde van de Champions League. De Tukkers hebben een voorsprong van twee punten op NEC en drie op Ajax, al wacht nog een lastig uitduel met PSV. Analist Jan van Staa verwacht niet dat FC Twente nog wegzakt buiten de top vier.
"Ik denk dat ze minimaal vierde worden", zegt Van Staa bij De Oosttribune. Gertjan Verbeek plaatst daar wel een kanttekening bij. "Lager dan de vierde plek zou echt teleurstellend zijn. Dat ze het zo erg laten escaleren, dat ze alsnog vijfde worden. Maar ze kunnen gewoon derde worden."
"Het ligt er ook aan hoe NEC voor de dag komt tegen Go Ahead. Die zijn de laatste tijd ook een beetje van slag." FC Twente-watcher Tijmen van Wissing wijst erop dat de strijd vooral ook afhankelijk is van andere wedstrijden. "Je bent van andere velden afhankelijk. Je bent van jezelf afhankelijk. Hoe goed is PSV?"
"Als PSV ook maar een beetje in de buurt komt van haar niveau, dan gaat het natuurlijk heel erg lastig worden voor FC Twente." Verbeek kijkt daarnaast naar Ajax, dat nog een lastige uitwedstrijd wacht tegen SC Heerenveen. "Ik denk dat Ajax het heel lastig gaat krijgen tegen SC Heerenveen. Heerenveen wil het seizoen ook goed afsluiten."
"Ze hebben vorige week een hele vervelende wedstrijd gespeeld tegen NAC, waarin ze ook echt niet in goede doen waren. Maar het thuisvoordeel maakt wel echt het verschil bij Heerenveen. Heerenveen-thuis is een ploeg in vorm. Ze gaan al de play-offs in, en ze spelen altijd hartstikke leuk thuis. Het is leuk om naar te kijken. Ik denk ook dat ik in het Abe Lenstra Stadion ga kijken", aldus Verbeek.

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









