Vier Ajax-spelers zijn Europees kampioen geworden met Oranje O19

Oranje Onder 19 juicht
Oranje Onder 19 juicht Foto: © BSR Agency

Oranje Onder 19 is donderdagavond Europees kampioen geworden in Roemenië. In Boekarest wonnen de Nederlandse talenten met 0-1 van de leeftijdsgenoten van Spanje.

Namens Ajax stonden er vier spelers in de basis. Het ging om verdedigers Precious Ugwu, Dies Janse, middenvelder Mark Verkuijl en aanvaller Don-Angelo Konadu. In de 63ste minuut kwam Oranje Onder 19 op een 0-1 voorsprong. Een voorzet van Givairo Read werd binnen gewerkt door de Spaanse doelman Raul Gimenez. Een ongelukkig eigen doelpunt.

Ajax-aanvaller Konadu werd uiteindelijk in de 94ste minuut vervangen voor FC Twente-aanvaller Owen Panneflek. De spits was zichtbaar doodop, maar zag wel hoe Oranje Onder 19 de voorsprong vasthield en uiteindelijk Europees kampioen werd ten koste van Spanje. Gefeliciteerd heren!

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties