Vojvodina houdt vertrouwen: "Voelen die bal op de paal nog steeds"

Ajax won donderdagavond nipt van FK Vojvodina. Ondanks de 1-0 nederlaag bleven trainer Bozidar Bandovic en middenvelder Njegos Petrovic van de Servische ploeg positief.
"Ik wil mijn spelers feliciteren met het gespeelde spel tegen een geweldig team als Ajax", zei trainer Bandovic op de persconferentie, geciteerd door Voetbal International. "We begonnen de wedstrijd goed, we zetten hoog druk, onderschepten wat ballen, maar daarna kregen we problemen met zijwaartse ballen."
Hij vervolgt: "In de tweede helft waren we beter. We hadden een doelpunt kunnen maken. Maar ik ben tevreden met het spel en de opoffering. Ze hebben hun best gedaan. Wij hebben een goede wedstrijd gespeeld. Bij dit soort wedstrijden tegen Ajax zijn we niet bezweken voor de sfeer, we hebben onze ware aard laten zien, maar dit is pas de eerste wedstrijd. We zullen ons voorbereiden op het tweede deel en proberen te winnen."
Petrovic is van mening dat Vojvodina het 'ware gezicht' liet zien. "We voelen die bal op de paal nog steeds, maar hebben over zeven dagen een herkansing en ik hoop dat we dit kunnen herhalen en kunnen winnen en doorgaan. In het tweede deel stonden we grotendeels goed, we hadden geen problemen, al is Ajax vooral op de flanken behoorlijk sterk."
"Als je tegen het grote Ajax speelt, moet je je terugtrekken", aldus de middenvelder. "De intensiteit was goed en tegen Ajax kunnen we niet zonder laag blok spelen. Dit is een bijzondere wedstrijd, in een groot stadion tegen een grote club. Als we betere velden en meer van dit soort wedstrijden hadden, zouden we dit soort wedstrijden winnen."

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Ajax kent competitieprogramma Eredivisie tot en met eind december

'De Ligt op Ibiza gespot met nieuwe vlam; relatie met AnneKee over'

Verweij haalt uit naar Wim Jonk: "Valt me vies tegen van hem"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Koeman krijgt wind van voren: "Deed Gravenberch bij Ajax nooit"

Kees Kist vol lof over oud-Ajacied: "Groot fan van deze gozer"

Zuiverloon over harde voetbalcultuur: "Bij Ajax werd ook zo gepraat"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Van der Meijde pakt Oranje-speler aan: "What the fuck wil je?"

Ajax krijgt WK-ganger getipt: "Ik weet zeker dat dit hem is"

'Koeman maakt blunder': "Hij hoort niet in het Nederlands elftal"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

Nigel de Jong blijft bij Oranje ondanks overlijden vader

'Ajax vangt bot bij Schotse middenvelder (19) van Rangers FC'

Gijp twijfelt aan Feyenoord-beslissing: "Voelt als wat Ajax deed"

Berghuis: "Was niet goed genoeg om daar aanspraak op te maken"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Kraay jr.: "Is hij zoveel miljoen meer waard dan Aaron Bouwman?"

"Memphis verkiezen boven Brobbey is niet meer te verantwoorden"

Koeman krijgt onvoldoende: "Oranje verspeelde onnodig 2 punten"

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'











