"Weghorst denkt zelf misschien eerste spits te worden bij Ajax"

Wout Weghorst viert zijn goal tegen Canada
Wout Weghorst viert zijn goal tegen Canada Foto: © Pro Shots

Wout Weghorst is niet van plan om naar Ajax te gaan voor een reserverol. Dat denkt journalist Lentin Goodijk in Voetbal International

Weghorst, die al geruime tijd in beeld is bij FC Twente, geldt sinds vrijdag ook ineens als serieuze optie voor Ajax. De spits van Burnley is echter niet van plan op de bank te gaan zitten in Amsterdam. "Je hoort wel rond hem dat hij wel enthousiast is over deze uitdaging", onthult Goodijk. "Hij zou de concurrentiestrijd graag aangaan en denkt zelf misschien eerste spits te worden. En die mentaliteit zoeken ze bij Ajax."

Goodijk verwacht echter dat niet dat de strijd om de Oranje-international een gelopen race is. "We weten dat Weghorst populair is in Enschede. Hij heeft ook wel gezegd dat dat een droom voor hem is, hij komt ook uit de regio", legt de journalist uit. "En er zijn ook wel wat andere clubs geïnteresseerd, hij staat er goed op in Europa, als een van de meest interessante en bewezen pinchhitters."

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties