Weghorst spreekt zich uit richting media: "Vind ik wel wat van"

Wout Weghorst heeft zich zaterdagavond uitgelaten over de 'Nederlandse cultuur'. De spits, goed voor twee doelpunten tegen Sparta (3-3), was niet heel positief.
Na afloop staat hij de NOS te woord en krijgt hij de vraag of het zwakke spel van Ajax dit seizoen niet te wijten is aan hoofdtrainer John Heitinga. Weghorst reageert getergd: “Nou, dat zijn niet de geluiden die ik hoor van jullie de laatste weken.” Met ‘jullie’ refereert Weghorst vermoedelijk aan de media. "Uiteindelijk is de trainer degene die verantwoordelijk is. Hij is verantwoordelijk voor ons elftal. Ik vind alleen wel vanaf moment één dat hij onze trainer is geworden, dat hij sh*t van heb ik jou daar over zich heen heeft gehad. Daar vind ik wel wat van.”
“Daar vind ik wel wat van in Nederland…", gaat hij verder. "Natuurlijk mag er wel een verwachtingspatroon zijn, maar hoe wij dingen op de man spelen… Ik zie hem ook in de kleedkamer staan. Dan denk ik soms wel: oh, oh Nederland… Wat zijn we aan het doen?.”
“Je mag kritisch zijn, maar het gaat om de manier waarop”, benadrukt Weghorst. “De manier waarop je met een bepaalde framing mensen en clubs kan wegzetten. Daar vind ik wel wat van. Daar zijn we in Nederland heel goed in. Het is schijnbaar iets wat bij onze cultuur past, maar ik vind het helemaal ruk.”
Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Nieuwe assistent Ajax verklapt transfer op Instagram: "Grote eer"

Doe mee aan het Ajax1.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Driessen kritisch op Koeman: "Zo maakte ik hem ook mee bij Ajax"

Weghorst ambitieus: "Ik ben lang van huis, 45 dagen tot de finale"

Erik ten Hag biecht op: "Dat heb ik van Marc Overmars geleerd"

Weghorst zet vraagtekens bij rol: "Ben ik het nooit mee eens"

'Kenny Tete moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

Ajax ziet regelwijziging Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

Stam bemoeit zich met Oranje: "Ik denk anders dan de bondscoach"

Koeman irriteert zich aan Oranje-spelers: "Dan ben ik nog netjes"

"Je ziet dat die prijs onbetaalbaar is geworden voor Ajax en PSV"

Ajax-supporters krijgen advies: "Ga niet uitgebreid snacken"

'Voormalig Ajax-talent Silvano Vos keert terug in de Eredivisie'

FC Twente hield transfer naar Ajax tegen: "Je bent hartstikke gek"

'Bounida ziet eigen transferwaarde flink stijgen na doorbraak'

Sneijder over WK-incident: "Had je geen liplezers voor nodig"

Sneijder en Van der Vaart onthullen: "Met hem mag je nooit op stap"

'Twee Spaanse clubs denken serieus aan komst van Oscar Garcia'

Theo Janssen trekt conclusie over Oranje: "Het was bedroevend"

Conceptprogramma Ajax bekend: eerste topper al vroeg gespeeld

Taylor heel duidelijk over terugkeer naar Ajax: "Dat zou..."

Driessen ziet niks in eventueel Oranje-plan: "Wordt kwetsbaar"

Freek Jansen: "Ajax wilde niet hoger gaan dan vijf miljoen euro"

PSV slaat slag en haalt 16-jarig Ajax-talent transfervrij binnen

Jurriën Timber reageert op mislopen WK: "Het breekt mijn hart"

'Regeer ziet eigen transferwaarde afgelopen seizoen iets dalen'

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'

'Spaanse club gaat zich bij Ajax melden voor toptarget Rosa'

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"

'Ajax geeft niet op en is geobsedeerd met komst van Ter Stegen'

Driessen wijst naar Brobbey: "Dan zit je niet lekker op de bank"

Kenneth Taylor geeft Jade Anna ring van 60.000 euro: "Echt insane"

Oud-Ajax-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"










