Wesley Sneijder: "Dan zeg je: 'Alles geven, Ajax wordt geen tweede"

Wesley Sneijder
Wesley Sneijder Foto: © BSR Agency

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tussen Ajax en PSV op het programma. Voorafgaand ging het veelvuldig over de voorbereiding van de Eindhovenaren, die een week voor het duel een weekend op Ibiza verbleven.

Wesley Sneijder gelooft er echter niets van dat PSV minder scherp naar Amsterdam afreisde. "Ik denk niet dat dat zo is", reageert de recordinternational aan tafel bij Rondo van Ziggo Sport. "Als je met PSV in een volle Arena speelt... Het is altijd leuk om tegen Ajax te spelen. Zeker als je al kampioen bent. Dan is de druk toch weg?"

"Wat is dan het verschil met die tien tot twintig procent meer scherpte? Moeten? Dat geeft meer druk, toch? Zonder druk spelen ze ook goed", gaat Sneijder verder. "En ik denk dat iedereen van PSV die avond heel graag van Ajax wilde winnen. En je bent lekker op Ibiza geweest."

Vervolgens veegt de oud-international de vloer aan met de kritiek op de beslissing van PSV om naar Ibiza te vertrekken. "Terecht dat ze zijn gegaan. Al die azijnzeikers moeten daar lekker mee kappen. PSV kan er niks aan doen dat ze vijf wedstrijden voor het einde al kampioen zijn. Toch? Ga lekker feesten."

"Wij hadden dat ook gedaan, denk ik. En als je dan daarna nog even naar Amsterdam moet om een balletje te trappen, dan kom je juist onbevangen binnen. En dan zeg je tegen elkaar van: 'Jongens, alles geven, want Ajax gaat geen tweede worden'. Ze zullen echt heel graag hebben willen winnen", aldus de voormalig voetballer.

Doe mee aan het WK-spel van Ajax1!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties