Schouten baalt na nederlaag tegen Ajax: "Dit was weer ouderwets"

Erik Schouten verloor met Willem II van Ajax, nadat het in de tweede helft een 1-0 voorsprong weggaf. De aanvoerder was na afloop dan ook zichtbaar teleurgesteld
"Dit is gewoon zwaar klote", treurde de aanvoerder van Willem II tegenover het Brabants Dagblad. "Ik snap het allemaal wel, hoor. Je speelt tegen Ajax en je hebt het goed gedaan, hard gevochten. Maar aan ‘goed gedaan’ en ‘hard gevochten’ hebben wij in deze fase helemaal niets meer. Ik heb liever een slechte wedstrijd waar we drie punten aan overhouden. Het tegenovergestelde - zoals vandaag - hebben we al iets te vaak meegemaakt."
Willem II stond tegen de Amsterdammers zeer goed: de Tilburgers speelden verdedigend en gaven bijna niks weg. "Dit was weer ouderwets", vond Schouten. "We hebben het na de winterstop ook laten zien tegen Feyenoord en PSV, nu ook weer: als wij ons ding doen, dan heeft iedereen het lastig tegen ons. Al moet ik ook zeggen: tegen clubs als Ajax mág je op deze manier voetballen. Tegen andere tegenstanders, ploegen die misschien iets minder goed aan de bal zijn, lijkt dat van de buitenwereld soms níét te mogen."
"Vandaag hebben we laten zien dat we het tegen een heel goede ploeg lang dicht kunnen houden. Dat scheelt al heel veel. Dat positieve moeten we toch maar proberen uit deze wedstrijd te halen. Maar wat er ook gebeurt: we zullen tot het einde blijven strijden. En dan zien we wel waar we geëindigd zijn", zo sluit Schouten af.

'Ajax gaat smaakmaakster (22) verkopen aan Italiaanse topclub'

'Ajax lijkt naast Dani Ceballos te grijpen na verrassend nieuws'

'Kian Fitz-Jim ziet eigen transferwaarde steeds verder dalen'

Mika Godts wordt gemist bij België: "Ideaal om in te zetten"

Berghuis over nieuwe seizoen: "Ik zit nog wel in vakantiemodus"

Kieft weert felle kritiek af: "Dat wij heel minachtend deden"

Van der Vaart laat zich opnieuw uit over Ronaldo: "Een probleem"

Daley Blind onder de indruk: "Ik hou van zijn voetbalfilosofie"

Derksen haalt uit: "Dat vind ik zo'n ontzettende paardenlul"

Ajax in Europa: dit moet je weten van Vojvodina en Ferencvaros

Telegraaf: 'Kasper Dolberg vertrekt mogelijk naar Deense topclub'

Ajax naar Servië of Hongarije in 2e voorronde Conference League

"Lamine Yamal viel voor mij in het niet bij Van Axel Dongen"

Henderson: "Moeilijk om te lezen wat over hem geschreven wordt"

Mika Godts geeft duidelijk signaal af: "Daar ligt de focus op"

Berghuis heeft dubbel gevoel bij NOS-grap: "Ik weet hoe dat is"

Ajax komt met informatie over Open Dag: "Gratis tickets nodig"

Ajax kent 5 mogelijke tegenstanders in voorronde Conference League

Oud-Ajacied Cillessen vertrekt bij NEC na geweigerde contracteis

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

Gerard Joling is trots: "56 keer met de mannen in de ArenA"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

Kroes weer aan de bak na Ajax-vertrek: "Dat hebben we nodig"

'Rafael van der Vaart onder vuur': "Vanwege grap over Japan"

Berghuis uit zich over opstelling Oranje: "Niet teveel luisteren"

Schuurs keert terug in Nederland: "Uitzonderlijke kwaliteiten"

'Ajax-doelwit wil maar naar één club, Real Madrid wil verkopen'

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Berghuis laat zich uit over Feyenoord-aanstelling: "Hij koos..."

Ajax kan deze clubs treffen in 2e voorronde Conference League

VIDEO | Martinez dankt wervelende Messi en wint eerste WK-duel

'Koeman moet ingrijpen': "Frenkie de Jong op de bank zetten"

Mo Ihattaren (24) wil terugkeren naar Ajax: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt op WK gelijk tegen Japan; Wout Weghorst bankzitter

VIDEO | Weghorst slooft zich als enige compleet uit in 35 graden

Taylor over Ajax-tijd: "Toen was het wel een halfjaar strijden"









