Sinds de bekendmaking van de sponsoring van Ajax door Ziggo is maar één procent van de Ziggo-klanten om die reden vertrokken.

Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper op basis van zijn Consumer Panel. Ook Ziggo zei eerder al dat het aantal opzeggingen in de maand na de bekendmaking van het sponsorcontract binnen de bandbreedte valt die zij gewend zijn.

UPC en Ziggo gaan vanaf vandaag verder onder de naam Ziggo. De nieuwe combinatie bediend ongeveer 10 miljoen klanten. Direct na de bekendmaking van de sponsoring gaf 15 procent van de klanten aan dat de sponsoring een reden kon zijn om weg te gaan bij de kabelaanbieder. Drie procent was hier zelfs heel stellig over. In de laatste peiling door Telecompaper in maart lagen deze percentages op vijf respectievelijk acht procent. In praktijk heeft maar één procent opgezegd.

Ziggo introduceert vandaag Horizon TV en geheel nieuwe abonnementen na de fusie met UPC:

 

Ziggo Start

Ziggo-klanten

Snel en betrouwbaar 40 Mb/s Internet
Digitale TV in HD-kwaliteit, On Demand en TV Gemist
Online tv-kijken op tablet en smartphone
Voordelig bellen naar vast en mobiel

Ziggo Complete

Ziggo klanten

Supersnel en betrouwbaar 120 Mb/s Internet
Horizon TV in HD-kwaliteit, On Demand en Replay TV
MyPrime: Eindeloos genieten van films en series
Online tv-kijken op tablet en smartphone
Voordelig bellen naar vast en mobiel

Ziggo Max

Ziggo-klanten

Razendsnel en betrouwbaar 200 Mb/s Internet
On Demand en Replay TV
Eindeloos genieten van films en series
Online tv-kijken op tablet en smartphone
Voordelig bellen naar vast en mobiel

Ajax nieuws Ajax1.nl